Casemanagement

Een goede casemanager voorkomt hoge kosten verzuim en arbeidsongeschiktheid

Personeel is de grootste kostenpost voor uw organisatie. Daar komt bij dat de wetgeving omtrent verzuim en arbeidsongeschiktheid steeds verandert. De verantwoordelijkheid voor de re-integratie wordt in toenemende mate bij de werkgever neergelegd. De overheid trekt zicht terug en u moet 12 jaar lang de lasten dragen.

Voldoet u niet aan de strenge eisen van de Overheid en UWV, dan riskeert u een loonsanctie van maximaal een jaar loon doorbetalen. Dat kan samen met de kosten van re-integratie snel oplopen tot vele duizenden euro’s. Om dit te voorkomen, moet u de nodige expertise in huis hebben. In de praktijk blijkt dat organisaties vanaf 100 FTE wel een goed HRM team hebben, maar dat zij de ervaring, tijd en aandacht missen. Hierdoor verliezen zij grip en moet de schade uiteindelijk achteraf worden beperkt.

Merces Custodio heeft ruim 12 jaar ervaring. Wij kennen alle uitzonderingen, de juiste routes en geven een dossier de aandacht die nodig is.

Wat betekent dat voor u?

Alle kerndeskundigen onder één dak

Als gecertificeerde arbodienstverlener hebben wij alle kerndeskundigen in huis:

  • Bedrijfsarts (BA)
  • Hogere veiligheidskundige (HVK)
  • Arbeidshygiënist (RAH)
  • Arbeids- en organisatiekundige (A&O)

Ons team bestaat verder uit:

  • Register Case- en Caremanagers
  • Casemanagers taakdelegatie
  • Register arbeidsdeskundigen
  • 2e spoor re-integratiecoaches
  • Vertrouwenspersoon V&I
  • Health manager

Ook beschikken wij over een landelijke pool van providers met bijvoorbeeld bedrijfsmaatschappelijk werkers en fysiotherapeuten. Hierdoor kunnen wij snel schakelen en dat verkort de wachttijden.

Gekwalificeerd en hoog opgeleide deskundige

Onze casemanagers hebben de opleiding Register Case- en Caremanager en/of Casemanager Regie op Verzuim afgerond. Hiermee voldoen wij aan de hoge standaard van de landelijke belangenorganisatie RNVC.

Persoonlijke aandacht

Bij ons heeft u een vaste casemanager. Deze werkt nauw met u samen. Dat kan bij u op locatie, zodat u of uw medewerkers gemakkelijk in contact komen. Dit versterkt de betrokkenheid bij uw organisatie. Onze kracht bestaat uit de korte lijnen met alle betrokkenen.

Gecertificeerde arbodienst verplicht

Iedere werkgever heeft een zorgplicht. De Arbowet stelt als minimale vereiste dat u een basiscontract afsluit met een arbodienst of bedrijfsarts. Heeft u dat niet, dan riskeert u sinds 1 juli 2018 bij een controle van de Inspectiedienst SZW een forse boete. Merces Custodio is gecertificeerd volgens de ISO 9001 norm. Wij voldoen aan de norm. U bent verzekerd van kwalitatief hoge en getoetste dienstverlening.

Onze aanpak

Bij het begin van elke samenwerking stellen wij samen met u een behoefteprofiel op om de dienstverlening passend te maken voor uw organisatie. In sommige gevallen is het wenselijk dat wij uw zieke medewerkers vanaf dag 1 begeleiden maar het kan ook zijn dat u ons pas inschakelt bij ingewikkelde dossiers. Samen met u bepalen wij welke verzuimbegeleiding het beste bij u en uw organisatie past.

Tevens zullen wij mogelijke besparingen op loonkosten onderzoeken, zodat u ook in de toekomst verzekerd bent van de laagste loonkosten.

Vraag een offerte voor casemanagement aan

Wilt u weten hoe wij u kunnen helpen? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende analyse via telefoonnummer 035 – 695 32 36 of e-mail info@mercescustodio.nl.

Colofon menu

© 2024, Merces Custodio.

website: sbddesign.nl

Bel mij terug